سایت علم ناب

کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574

اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علم ناب خوش آمدید. مدیریت سایت با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود دانلود گزارش کارآموزی در تعميرگاه ..

 

 

دانلود گزارش کارآموزی در تعميرگاه بزرگ مجتبي

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 31

 

 

 

 

فهرست

مختصري بر فعاليتهاي انجام شده در دوره كارآموزي

بازكردن گيربكس وبستن آن

تعويض واشر سر سيلندر اتومبيل پيكان پژو RD

تعمير ديفرانسيل

نصب و تنظيم ميل بادامك

تنظيم كردن ميل بادامك

ليفتر هاي هيدروليك

ليفتر هاي سفت

تعويض كردن كلاج ماشين

سر و صداي كلاچ

ضربانهاي پدال كلاچ

 

بسمه تعالي

 

مختصري بر كارهاي انجام شده در دوران كارآموزي

  • فيلرگيري اتومبيلهاي پيكان و پژو RD (هر دو يك موتور دارند) كه به شرح زير مي باشد :

ابتدا درب سوپاپ را باز كنيم و بعد با چرخاندن ميل لنگ (بوسيلة چرخاندن پروانه) سيلندر (1) را در حالت قيچي قرار داده و سيلندر (4) را فيلرگيري مي كنيم . (فيلر 30 براي سوپاپ دود و فيلر 25 براي سوپاپ هوا) بعد سيلندر 3 را قيچي كرده سيلندر 2 را فيلرگيري مي كنيم . سپس سيلندر 4 را قيچي كرده 1 را فيلرگيري مي كنيم و در انتها سيلندر 2 را قيچي كرده و 3 را فيلرگيري مي كنيم .

2) ميزان فرمان  اتومبيل پيكان و پژو RD

ابتدا ماشين را روي چاله سرويس مي آوريم بعد با ميلة مخصوص فاصلة جلوي دو چرخ جلو را اندازه مي گيريم سپس فاصلة عقب دو چرخ جلو را اندازه مي گيريم كه بايد 4 تا 6 ميليمتر بيشتر باشد كه در غير اين صورت اگر فاصله كمتر بود با بلندتر كردن ميلة اتصال (بوسيلة شل كردن پيچ آن) و اگر فاصله بيشتر بود با كوتاه تر كردن ميلة اتصال (بوسيله سفت كردن پيچ آن) اين كار را انجام مي دهيم و در پايان براي اطمينان اين كار را دوباره انجام مي دهيم .

3)تعويض روغن و فيلتر روغن موتور :

براي تعويض روغن و فيلتر روغن موتور ماشين را روي چاله سرويس مي بريم و با بازكردن پيچ ته كارتر روغن سوخته را خارج مي كنيم . پيچ را سفت كرده و بعد از بالا روغن تازه را در موتور مي ريزيم (تعويض روغن معمولاً پس از 2 تا 3 هزار كيلومتر كاركرد انجام مي شود ).

4)باز كردن گيربوكس و بستن آن روي ماشين :

براي بازكردن گيربوكس ابتدا اتصالات به آن را باز مي كنيم كه به اين شرح مي باشند . ابتدا پيچ استارت را باز مي كنيم بعد كلاچ را باز مي كنيم . سپس گاردان را باز كرده و بعد از آن پيچهاي اتصال به موتور را باز مي كنيم از داخل اتومبيل دسته دنده را از گيربوكس جدا مي كنيم و در انتها پيچهاي اتصال به بدنه را باز مي كنيم و با تكان دادن گيربوكس و كشيدن آن رو به عقب با درآمدن شافت ورودي گيربوكس آزاد مي شود .

براي بستن گيربوكس خلاف كارهاي بالا را انجام مي دهيم و براي جازدن آن شافت ورودي براي اينكه شافت راحت جا برود بايد موتور كمي رو به پائين متمايل شود كه براي اين كار لوله اگزوز را به طرف پائين مي كشيم .

5) تعويض لنت ترمز (ترمزهاي ديسكي) در اتومبيل هاي پيكان و سمند و ساير اتومبيلهاي ساخت ايران خودرو :

ابتدا چرخ را باز كرده بعد (H پين ها) را كه نگهدارنده لنت هستند باز مي كنيم لنتها را در آورده و لنت جديد را قرارمي دهيم (H پين ها) را جا زده و چرخ را مي بنديم .

6) بالانس كردن چرخهاي اتومبيل (بوسيلة دستگاه بالانس)

ابتدا چرخ را باز كرده و روي دستگاه مي بنديم . دستگاه را روشن كرده و اطلاعاتي شامل شعاع لاستيك شعاع رينگ و فاصلة لبة رينگ تا دستگاه را به رايانه دستگاه مي دهيم و دكمه استارت را مي زنيم چرخ شروع به چرخيدن مي كند و پس از پايان اعمال نيرو توسط دستگاه كه به صورت خودكار انجام مي شود چرخ مي ايستد .

حال روي صفحة نمايشگر دو رديف چراغ روشن مي شود كه روي هر رديف شماره اي نوشته مي شود ، چرخ را مي چرخانيم تا يك طرف چراغهايش بطور كامل روشن شوند در همان جا چرخ را نگهداشته و به ميزان عدد نوشته شده روي آن رديف چراغ در همان طرف چرخ و در موازات محور چرخ وزنه اي را به رينگ وصل مي كنيم و در انتها دوباره آنرا چك مي كنيم .

7) در آوردن و جا زدن ديفرانسيل پيكان و پژو RD :

ابتدا چرخهاي عقب را باز كرده و بعد بوسيله پولوس كش پولوسها را در مي آوريم بعد گاردان را باز مي كنيم و روغن ديفرانسيل را تخليه مي كنيم بعد پولوسها را به خارج مي كشيم و ديفرانسيل را در مي آوريم بعد از تعمير نيز ابتدا پولوسها ره به طرف پايين فشار مي دهيم و بعد از جا زدن ديفرانسيل آنها را به طرف داخل فشار مي دهيم تا جا بروند و بقيه پيچهاي قسمتهاي ديگر را مي بنديم . (اشكال ديفرانسيل به علت فاصله  افتادن بين كرانويل و پينيون است يا خورده شدن دندهاي يكي از آنها).

8) تعويض واشر سرسيلندر اتومبيلهاي پيكان و پژو RD :

اين كار زماني انجام مي شود كه واشر سرسيلندر بسوزد كه در اين صورت آب و روغن در موتور قاطي مي شوند و موتور خوب كار نمي كند . براي تعويض واشر سرسيلندر ابتدا درب سوپاپ را باز مي كنيم سپس آب رادياتور را تخليه مي كنيم بعد لوله اگزوز را باز مي كنيم (اگر موتور انژكتوري را باز كنيم) و ساير قسمتهاي آن را باز كنيم سپس پيچهاي اتصال دهندة الاكولنگي سوپاپها را كه آنها را به موتور وصل مي كنند باز كنيم و در انتها پيچهاي سرسيلندر را به صورت حلزوني(از وسط به طرف بيرون) باز مي كنيم .



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
kar1653_1481355_6735.zip18k