سایت علم ناب

کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574

اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علم ناب خوش آمدید. مدیریت سایت با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود كارآموزي خطوط متروي تهران ..

 

كارآموزي خطوط متروي تهران

فرمت فایل:ورد

تعداد صفحات:132

 

 

 

 

مقدمه :

امروزه صنعت حمل و نقل ريلي به علت مقرون به صرفه بودن و آلايندگي كمتر محيط زيست به عنوان يكي از راهكارهاي اساسي براي جابجايي و انتقال بار و مسافر در دنيا به شمار مي رود. در اين ميان علي رغم پيشرفت فني و تكنولوژيكي و به وجود آمدن خطوط مغناطيسي ، خطوط ريلي به خاطر اقتصادي و سهل الوصول بودن و همچنين قابليت اجراي آسان نسبت به انواع ديگر همواره مد نظر قرار گرفته است.از ديگر دلايل گرايش به اين سيستم ايمني بالاي بار و مسافر مي باشد.

پيش از اينكه يك فضاي زير زميني در دل سنگ ايجاد گردد در هر نقطه از اين مقطع به حالت بكر و دست نخورده در حال تعادل مي‌باشد . هنگامي كه يك فضاي زير زميني مانند يك تونل در داخل توده ي سنگ حفر مي‌شود لايه توده سنگهاي همجوار آن تونل ديگر به حالت اوليه نخواهد بود زيرا :

1-سنگهاي سقف تونل تكيه گاه زيرين خود را از دست داده‌اند .

2-سنگهاي تحتاني (‌كف تونل ) ديگر تحت بار داده از بالا قرار نخواهند داشت و بنابراين در سنگهاي محيطي تمايل به تغيير شكل به سمت داخل پيدا خواهد شد و زمان ريزش سنگها يعني زمان ايستايي به خواص سنگ و شرايط محلي دارد .

نگهداري عبارت از عملي است كه رفتار توده ي سنگ را در انتقال از يك حالت تعادلي به حالت تعادلي ديگر مورد مطالعه قرار مي‌دهد . اين علم زمينه لازم براي طراحي اقتصادي و ايمني سيستم نگهداري به منظور جلوگيري از ريزش يا گسيختگي سقف كف و يا ديواره‌هاي جانبي را فراهم مي آورد . ساده‌ترين راه براي حفظ تعادل اوليه ساختمان عبارت است از قرار دادن يك وسيله‌ي نگهداري محكم بلافاصله بعد از حفاري به نحوي كه امكان هر گونه تغيير شكل از سنگهاي جانبي سلب گردد.

از سوي ديگر مي‌توان وسايل نگهداري قابل انعطاف كه در برابر تغيير شكل سنگهاي جانبي مقاومت نشان نداده ‌و امكان جابجايي را به طور مداوم فراهم مي‌كنند به كار گرفت .

ما بين اين دو حد انواع بيشماري از سيستم‌هاي نگهداري وجود دارد كه هر كدام يك حالت جديد تعادلي براي سيستم ايجاد مي‌كند . بنابراين مسئله سيستم نگهداري عبارت خواهد بود از :"تعيين بهترين روش سيستم نگهداري از نظر ايمني و اقتصادي"

شرايط زمين از نظر زمين شناسان روابط عملي و اجرايي تونل روش ساخت و نوع پوشش تونل را تعيين مي‌كند . طراحي بايد مطمئن‌ترين و ايمني‌ترين پوشش تونل با هزينه كمتر براي نگهداري و بيشترين دوام را انتخاب كند .

در اين مجموعه سعي شده است تا با قسمتهاي مختلف خطوط در حال كار مترو كه در آينده‌اي نزديك به پايان مي‌رسد آشنا شويم .

در اين دوره سعي بر آن بوده است تا در كنار آشنايي با فعاليتهاي بخش پشتيباني و نگهداري خطوط مترو، با توجه به اهميت جلوگيري از كاهش ضريب ايمني مجموعه خطوط پر سرعت و پرتردد به بررسي روشهاي علمي و عملي جهت كنترل عوامل تخريبي در روسازي پرداخته شود .



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
karam309_1558541_3022.zip3.1 MB