سایت علم ناب

کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574

اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علم ناب خوش آمدید. مدیریت سایت با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود اقدام پژوهی، مشکل ناسازگاری دانش آموز

 

 

موضوع:چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم

اقدام پژوهی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:17

 

 

 

 

 

- مقدمه :

ناسازگاری دانش آموزان ، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند . یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلّمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .

به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مسئله رفع گردد.

2- توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

اینجانب وحید ابیضی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان سبزوارهستم که برای گذراندن درس کارورزی به دبستان فرهنگیان می روم.

.این مدرسه دارای 3پایه می باشد.که پایه چهارم ابتدایی آن سه کلاس وپایه پنجم آن دو کلاس وهمچنین پایه ششم آن نیز سه کلاس می باشد. در واقع این دبستان دارای 9کلاس درس و یک نمازخانه است ،از لحاظ جغرافیایی درشهرک توحید و بیرون شهرواقع شده است.این مدرسه دارای 230 دانش آموزپسر یک مدیر دو معاون (معاون اجرایی آموزشی وپرورشی) و9 آموزگار است.

درپایه چهارم کلاس 414 این مدرسه د انش آموزی است (ی.س)که وی مشکل ناسازگاری ازقبیل پرخاشگری سردرد مسخره کردن دیگران وسایررفتارهای نابهنجاردارد.واز لحاظ درسی وضعت خوبی ندارد وهنگام تدریس معلم حالت غیر عادی داردودانش آموزان دیگر رااذیت میکند.وسر کلاس این سو و آن سومی رود ونظم کلاس را به هم میزند.واین حالت دست خودش نیست.واین مشگل رااز طر یق آموزگار آن کلاس پی بردم .از  آنجایی که من دانشجو بودم می بایست هفته ای یک روز به عنوان کارورز سر کلاس ها می رفتم. وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از دانش آموزان خواستم خودشان را معرفی نمایند .وقتی نوبت به فرد مورد نظر رسید ، پسری را مشاهده کردم با ظاهری خواب آلود وبی تفاوت که گوشه کلاس نشسته بود . با صدای بلند اما غیر عادی خودش را معرفی کرد ،  وقتی نوبت به دیگری که کنار او بود رسید از من خواست که به او بگویم آرامتر  خودش را معرفی کند او گفت  :من حوصله سروصدای آنها را ندارم واگر کسی حرف می زد اورا مسخره می کرد وبا او دعوا می کرد برای اینکه علت رفتارهایش رابیشتر درک کنم رفتارهای او را زیر نظر گرفتم وقتی از مدیر ومعاون هم در باره رفتارهای او سوالاتی نمودم آنان نیز به رفتارهای نابهنجار او از جمله شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران ، آزار رساندن به دیگر دانش آموزان ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، عدم نظم وانضباط در مراسم آغازین مدرسه اشاره نمودند.

سپس تصمیم گرفتم از معلم وی سوالاتی بپرسم وقتی از معلم سال قبل درمورد (ی.س) پرسیدم به من گفت : با او کاری نداشته باش ؛ دانش آموزشلوغ، تنبل ، بی انضباط ، غیر قابل کنترل و به او مارکهای متعددی زد.

1-2- آيا تربيت غلط او، موجب اختلال رفتاري ايشان شده است ؟

2-2- آيا به خاطر روابط غلط با او، ايشان دچار خود پنداري منفي از خود شده است؟

3-2-  آيااو دچار كمبود محبت شده است؟

4-2-  آياوی با رفتارهاي خويش مي خواهد دیگران را به خود متوجه سازد؟

5-2-  چه راه حل هايي براي مشكل وجود دارد؟



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
womotef14_1609064_2389.zip48.9k