سایت علم ناب

کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574

اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علم ناب خوش آمدید. مدیریت سایت با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود گزارش تخصصی افزایش علاقه مندي دانش آموزان به درس رياضي

 

 

گزارش تخصصی :

افزایش علاقه مندي دانش آموزان به درس رياضي با روشهای جالب و منحصر بفرد

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:11

 

 

 

 

مقدمه

بيان مساله و توصيف وضع موجود:

 مساله اي كه ذهن من را به خود مشغول كرده ، به شرح زير است: از اوايل سال تحصيلي ، همواره رفتار دانش آموزان در زنگ رياضي، توجه ما را به موضوعي از اين قرار به خود جلب ميكرد. بدان معنا كه در اين زنگ، شاهد چهره هاي درهم رفته و بي حوصله ي آنان بودم. بعضي از دانش آموزان در اين زنگ با يكديگر صحبت ميكردند، برخي از آن ها بي مورد اجازه ي بيرون رفتن از كلاس را ميگرفتند، چند تا ازدانش آموزان سرشان را روي ميز خود گذاشته چرت مي زدند.گاهي اوقات كتاب رياضيشان را نمي آوردند و هنگام انجام تمرينها و دائم در كلاس راه ميرفتند . در واقع آن چه بيش از هر چيز ما را متعجب ميكند، كم تحركي و بيتوجه ي آنان نسبت به درس رياضي بود. زيرا آنها در زنگهاي ديگر فعال و پرتحرّكند و براي انجام دادن فعاليتهاي مربوط به درسهاي ديگر ميل و رغبت زيادي از خود نشان داده و فعاليتهاي مورد نظر را به خوبي، كامل و تميز انجام ميدهند، اما دركلاس رياضي علاوه بر اين كه غيرفعال هستند، تكاليف و فعاليتهاي مربوطه را نيز كامل و مرتب انجام نمي دهند! همچنين، براي حل تمرين روي تخته ي كلاس،كسي داوطلب نمي شود، و زماني كه دانش آموزي را صدا ميزنيم تا تمريني را حل كند، چندان رغبتي براي انجام تمرين از خود نشان نمي دهد. در صورت نوشتن پاسخ نادرست هم، هيچ كس نظري نميدهد! فراگيران ياد شده نه تنها به تمرينهاي انجام شده روي تخته ي كلاس توجهي نمي كنند، بلكه به كتاب خود هم توجهي ندارند تا پاسخهاي ناصحيح را اصلاح كنند. اين امر نشان دهنده ي آن بود كه اصلاً دقت و توجه كافي را ندارند. با توجه به تذكرات زيادي كه به آن ها مي دهيم باز هم شاهد پاسخ هاي نادرست و ناقص تمرين هاي رياضي هستم. از اين رو، وضعيت موجود واقعاً برايم رنج آور است. از نتايج آزمون هاي مداد-كاغذي نيز رضايت چنداني نداريم، به جز تعداد اندكي، بقيه دانش آموزان، پاسخ سؤالات آزمون را ناقص يا نادرست مي نويسند، با اينكه بيشتر سؤالات در كلاس، تمرين ميشود، ولي باز هم بي دقتي يا عدم يادگيري مفاهيم رياضي كاملاً ١٠ مشهود است. زماني كه فعاليتهاي عملكردي ارائه ميشود تا انجام دهند، مشاهده ميكنيم كه بيحوصله، بيدقت و نامرتب انجام مي دهند. از اين كه آنها از اول سال اين قدر نسبت به درس رياضي بيتوجه هستند، متأثر شديم. احساس ميكنيم كه حتماً مشكلي هست كه به درس مورد نظر بي اعتنا هستند، به همين دليل توجه ما به اين مسأله بيشتر جلب شد.بنابراين پس از تبيين وضع موجود به تعيين مساله خود مي پردازيم. عنوان گزارش خود را اينگونه بيان مي داريم: "چگونه مي توانيم ميزان علاقه مندي شاگردانمان به درس رياضي پايه اول دبستان را افزايش دهيم؟" با توجه به اهميت اين درس عدم علاقه به آن از سوي دانش آموزان كه منجر به ناتواني يادگيري شده،وهمچنين باعث افت تحصيلي و اتلاف بودجه شده و به سرزنش و تحقير دانش آموزان، تشكيل خودپنداره ي ضعيف و كاهش عزت نفس آنان انجاميده و سلامت روانشان را نيز به مخاطره مياندازد ،از اين رو، و بر اساس وظيفه ي خطير الهي و تعهد شغلي خود و احساس مسئوليتي كه در برابر دانش آموزانمان داريم، سعي ميكنيم در صدد رفع اين مشكل براييم. تصميم گرفتيم ابتدا علل بيعلاقه گي آنان را نسبت به درس رياضي ريشه يابي نموده و سپس به حل آن مبادرت ورزيم. انگيزهي ما به عنوان آموزگار پايه اول ابتدايي اين بود كه با استعانت از خداوند متعال و استفاده از نقطه نظرات همكاران، به بررسي موانع ايجاد شده پرداخته و همچنين با بهره- مندي از روشهاي گوناگون، تجربيات و راهكارهاي ابتكاري، علاوه بر ايجاد و افزايش علاقه مندي آنان به درس رياضي، مهارتهايي را در رابطه با اين درس مهم ايجاد كنيم و همچنين روشها و طرحهاي مناسبي را جهت علاقه مندي آنان در به كار گيري مفاهيم رياضي در زندگي روزمره فراهم نماييم.مسألهاي كه برايم مطرح ميشد اين بود؛ با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعاليتهاي كلاس، در راستاي هدف  چه راهكارهاي عملي را ميتوان ارائه نمود تا ميزان علاقه مندي دانشآموزان به درس رياضي و فعاليتهاي مربوط به آن بيشتر شود؟ به عبارت روشن- تر، با استفاده از چه روشهايي ميتوان، زمينه ي مناسبي براي شركت فعال فراگيران در انجام فعاليتهاي مربوط به درس رياضي فراهم نمود .



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
womotef163_1613835_4003.zip16.3k